sikt test granskning

Jag har verkligen haft min tid med Vitara. När jag en gång var van vid den bullriga motorn och lite billigt inredningsdetaljer, vann rymden, komforten och välståndet av standardteknik mig över. Lägg till några fantastiska problemfria semesterresor, bra sikt och en enkel körupplevelse, och det är en stor familjeövergång som är svår att slå. Efter 10 månader bakom vårt Suzuki Vitara hjul är det rättvist att säga att jag har blivit helt över. Det var inte kärlek vid första anblicken, som min första intryck bildades av den bullriga, nästan jordbruks dieselmotorn, några snygga trimmer och den plågsamma yttre styling. Men efter 8 000 miles känns Vitara nu som en del av familjen. Bäst övergångar att köpa just nuTickar alla moderna SUV-lådor, med praktisk inredning och anständiga driftskostnader. Till exempel har jag nyligen använt Vitara för att flytta min äldsta sonens musikaliska utrustning som såg 710 liters stövel med de vikta platserna i sig, medan den dagliga grinden i pendling till och från centrala London har sett en respektabel avkastning på 54.8mpg . Men det mesta av min kärlek till bilen kommer från en gemensam familjetid. Vi har haft turen att gå på tre brittiska helgdagar i Suzuki, och varje gång det ökar resan. Det är lätt att köra med stor synlighet och en rymlig känsla stuga med tillstånd av det stora panoramautsikt över soltaket, vilket är perfekt för natursköna enheter. Långa resor känns aldrig som hårt arbete, och bilen är bekväm och rymlig nog för mina två växande barn, men ändå tillräckligt kompakta att vi alla kan ha en chatt. Helt enkelt hjälper flåten till. Barnen älskar att synkronisera sina telefoner med stereo, jag gillar röstkommandot för handsfree-samtal och sat nav gör jobbet, trots att den är liten i brevlådan. Vi försökte den adaptiva farthållaren på en resa till Northumberland. Det är enkelt men ändå effektivt och kan manövreras från ratten, med tre distansinställningar till bilen framför. Det satt verkligen på resan, eftersom radaren kände av den långsammare rörliga trafiken och saktade bilen tills jag angav och flyttade in i en öppen lane.Men Vitara s radarassisterade system var mindre användbara under en oväntad snöstorm när vi anlände i nordost. Ett högt och störande varningsljud och blinkande rött ljus informerade mig om att bromshjälpen var inaktiv, eftersom den tunga snö blåste över vindrutan och dolde radar sensorn. Körförhållandena var redan ganska dåliga och bruset tillförde stress.A Vitara 4WD skulle ha gjort livet enklare och jag tänker verkligen på att få en om jag fortfarande bodde där del av landet. Vår resa hem var mindre händelserikt, som vi satt sat naven för en B-väg enhet över några hisnande Northumberland och Durham landsbygden. Ännu mer bra minnen i en topp familjebil.Suzuki Vitara: tredje rapportExtensiva kit lista gör Suzuki Vitara crossover den perfekta familjen CarImage Gå Ner I Vikt Snabbt Piller 7 av 39Fuel ekonomi: 42.5mpgKompilera en lista med vad du verkligen vill ha i din nya bil kan visa sig vara dyr. Innan du vet det, kommer de extra tillbehören att ha fyllt upp det ursprungliga listpriset utöver all erkännande. Men med vår Suzuki Vitara är det inte ett problem, eftersom sortimentet på topp SZ5-bilen levereras med stort sett allt som standard för 19,999. Faktum är att standardkitlistan verkligen är så lång som min arm. Granted, ‘du förväntar dig att några av funktionerna ska ingå i en ny bil 2016, som Gå Ner I Vikt Snabbt Piller dagtidsljus och dubbla kopphållare framåt. Det finns många dyrare alternativ dolda bland fyllmedlet, though.From säkerhetssynpunkt gör de sju krockkuddarna, radarbromsstödet, bakre parkeringskameran och alla runda sensorer omedelbart dig mer självsäker. Faktum är att däcktrycksövervakaren redan har riktat mig till en rejäl nagel begravd i framhjulet som orsakade en långsam punktering. Men det handlar inte bara om säkerhet, eftersom många av alternativen är bara praktiska. Jag är stor fan av nyckelfärdig inresa och gå. Jag laddar ofta besvärliga saker i Vitara, så att du kan popa en av de små svarta knapparna för att komma in med nycklarna i fickan är stor. De uppvärmda, elektriska speglarna har varit praktiska. Jag måste parkera bred Suzuki på vägen, så att trycka på en knapp för att kasta speglarna betyder att de ‘är skyddade mot överfall från passande bilar och fotgängare. Med all den där parkeringsplatsen är det värt att påpeka att de vanliga ‘polerade’ legeringarna inte sticker utöver däckens sidoväggar, vilket minskar risken för kramning. Innehållet är Vitara mycket bekvämt med stödjande, mocka färdiga säten och massor av ljus från den dubbla soltaket. Bilen tar upp fem vuxna med lätthet, och det finns liten kompromiss i bakbenet. Dessutom kan standardkitlistan hålla alla coola, underhållna och rubrik i rätt riktning, eftersom klimatkontroll, sat nav, DAB och smartphoneintegration är alla Med alla denna utrustning finns det en nackdel för Vitara? Nåväl, inte allt teknik är toppklass. Jag älskar DAB-radio, men ljudsystemet har vana att förlora alla sina förinställningar, och ibland hamnar det upp spelar en station medan du visar en annan, eller ens byter kanaler allt själv. Likaså är radarbromsstödet mycket känsligt och aktiveras ofta när det känner parkerade bilar vid sidan av vägen. Jag har försökt att justera känsligheten, men det håller skär i ljud och ofta. Ändå räddade jag mig från en kollision med en skåpbil. Vitara har också några problem med byggkvaliteten. En del av inredningen har kommit bort under bindestrecket, medan alla fem dörrarna kräver en bra hård slam för att få dem att stänga. Du blir Gå Ner I Vikt På En Vecka van vid detta, men det kapslar skillnaden i kvalitet med premium rivaler. Den andra nackdelen är mode. Det finns massor av vita SUV runt staden, och även om Suzuki försöker efterlikna det snygga utseendet på en Range Rover Evoque, mäter det inte riktigt för stil. Dock är Suzuki extremt lätt att köra, eftersom det ger utmärkt sikt . Lägg till en imponerande 42,5 mpg ekonomi i nästan helt urban körning, och du tittar på ett bra värdeövergång som blir en värdefull medlem av Wilson-familjen. Suzuki Vitara: andra rapportSuzuki s Vitara crossover är ett stänk på båtturer ekonomi: 50.1mpgIt har varit upptagen några månader för Suzuki Vitara. Vår familjevänliga crossover har testats med en serie sommarlovsställningar, helger bort och har även använts som ett improviserat omklädningsrum!